dimecres, de març 28, 2012

Jo no faré vaga.

El meu bloc no és, precisament, el lloc on la gent es va a informar abans de començar el dia. Per això em puc permetre el luxe de dir el que penso i no el que alguns voldrien sentir.

Avui m’arrisco a que els milers de persones que no llegeixen el meu bloc m’arranquin la pell. Avui explicaré per què JO NO FARÉ VAGA TOT I QUE ESTIC EN CONTRA DE LA REFORMA LABORAL.

NO FARÉ VAGA perquè els sindicats només han proposat fer una vaga general i en canvi no han proposat cap canvi general.

NO FARÉ VAGA perquè el problema no és la reforma laboral sinó l’estructura laboral i productiva de l’Estat espanyol, que ha prioritzat sempre sectors altament intensius de mà d’obra i poc intensius en la creació de riquesa per ells mateixos i a llarg termini.

NO FARÉ VAGA perquè ens estan espanyolitzant encara més. El problema, per mi, no és només la reforma laboral que imposa el govern Rajoy, sinó la recentralització descarada que ens estan aplicant amb l’excusa de la crisi.

NO FARÉ VAGA perquè les retallades a Catalunya són molt pitjors que les que fan a Espanya i els sindicats catalans no han cridat a la vaga: ens han deixat escorxar amb tota tranquil·litat i calma.

NO FARÉ VAGA perquè els sindicats no han proposat la reducció del dèficit de l’Estat a través de la reducció de ministeris inútils, cases reials vividores, exèrcits sobredimensionats, exercicis de solidaritat obligada.

NO FARÉ VAGA perquè els mateixos sindicats que ara ens exigeixen que ens mobilitzem no fan un pal a l’aigua per mobilitzar-se i mobilitzar la seva gent en altres reivindicacions.

NO FARÉ VAGA perquè em diuen que haig de separar la reforma laboral de la reforma nacional i que ara no toquen les reivindicacions nacionals. Iunamerda. M’apliquen aquesta reforma laboral perquè m’obliguen a ser espanyola. Que Catalunya hauria d’aplicar una reforma laboral? Doncs no ho sé, ja ho veuríem. Però segur que no tindríem el dèficit que tenim ni els percentatges d’atur que tenim. Per una qüestió clara de tamany, sí. Però per una més clara encara d’espoli.

NO FARÉ VAGA perquè estic a l’atur i treballo per mi mateixa. I si no treballo jo, no treballa ningú. I em sap greu, però per ara no em puc permetre el luxe de no treballar un dia, tot i que estigui a l'atur.

NO FARÉ VAGA. I m’he passat dues setmanes pensant si haig o no haig de fer vaga. I no he aconseguit, tot i que ho he preguntat a diferent gent, de sindicats, partits, de la “societat civil” i de la societat normal, que m’expliquin què passarà l’endemà de la vaga.

Ara que cadascú faci el que cregui.

7 comentaris:

Jordi Fenosa ha dit...

D'acord amb tu en tot. Sóc un autònom català més cremat que qualsevol funcionari dels que estan putejant ara, per que, a mi, les retallades ja me les van començar a aplicar el 2009. I no s'aturen

Anna Sàez Mateu ha dit...

Jo també hi estic molt d'acord!

Àlex ha dit...

Bones Jordi, gràcies per passar-te per aquí. Espero que les coses vagin anant millor i aviat!

Àlex ha dit...

Gràcies Anna!

Anònim ha dit...

Treballem més i deixem-nos d'òsties!!

Adrià ha dit...

Gràcies x posar paraules al sentiment i la frustració de molts d nosaltres. Jo no hauria expressat millor.

Àlex ha dit...

Gràcies Adrià. Frustració és la paraula clau, tens raó.