divendres, de juny 27, 2008

Mc Solaar, rap a la francesa

Una temporada vivint a Bordeus sense canals internacionals et dóna per conèixer molta més música francesa de la que coneixies fins el moment. Si nosaltres féssim el proteccionisme que ells fan amb la seva música ens dirien de feixistes en amunt, però almenys tenen una indústria desenvolupadíssima, no com la nostra, que és més aviat petitoneta...
Un dels cantants que a mi em va agradar i de qui han censurat els primers àlbums (i desclassificat; impossibles de trobar) és Mc Solaar.
Mai no he sabut la diferència entre el rap i el hip hop, per tant, si m'equivoco en la definició és degut exclusivament a la meva ignorància. Disculpeu-me els i les melòmenes...
L'últim viatge a les Gàl·lies em va permetre comprar-me el darrer dels seus cds, el Chapitre 7 (han desclassificat fins el 5!!!!!!!!!). Barreja d'estils, fusió, que ara es porta molt, us recomano aquest cd. A mi em carrega les piles.
Procedent de les banlieus franceses, és un líder de masses entre la població francesa més jove (i no tant; resulta que també li agrada a l'Henri... M'ho hauré de fer mirar).
Us deixo un vídeo, perquè almenys en sentiu una miqueta (si us ve de gust).

1 comentari:

Vironer ha dit...

M'agrada més el rap amb cloïsses i una bona picadeta.