diumenge, de maig 24, 2009

Petites preguntes quotidianes: per què ens fem trampes al solitari?

Per què sempre se m'acaba el Colacao i trigo setmanes a aconseguir comprar-ne un pot nou?
Per que Zapatero s'atreveix a prometre ajudes per a la compra d'automòbils amb diners que no són seus?
Per què el Govern de Catalunya en lloc de dir que ja saben amb què s'han de gastar la seva pasta, responen que "bueno, que vale, que si el ZP diu cotxes, seran cotxes"?
Per què sembla que ningú no recordi que els diners són finits i que si paguem ajudes a la compra de cotxes potser no podrem pagar metges, mestres, pensions, obres públiques, beques de menjador, ... entre d'altres?
Per què les propostes que fa el govern ZP són un còpia dolenta i barata de totes les polítiques que fan altres estats, però sense haver-les estudiat com déu mana abans?
Per què es vol que la gent compri molts cotxes i alhora es redueixen les places d'aparcament en superfície i es puja el preu de la benzina?
Per què no es donen ajudes directes a altres sectors de l'economia, que donen feina a molta més gent que el sector de l'automòbil: botigues, restaurants, centres de bellesa, llibreries, ...?
Per què la gent ens ho mirem i ens pensem que s'han tornat tots bojos?
Per què la campanya Dona de Caixa Catalunya atribueix a les dones els comptes i crèdits noces i els comptes despeses compartides, si el 90% de les dones es casa i conviu amb homes? Per què a ells no se'ls ofereix?
Per què en lloc de semblar la resposta a una necessitat femenina, el que fa és perpetuar la doble jornada laboral, la de casa i la de fora de casa, de les dones?
Per què el Gerard Piqué, nascut a Catalunya i del Barça de tota la vida, quan li donen el micro per celebrar la Lliga i la Copa, es posa a cridar "Campeones, campeones", quan totes les paraules anteriors les ha dites en català?
Per què ens diuen que la inflació ha caigut per sota l'1% i que estem en perill de deflació i en canvi quan vaig al súper veig que tots els productes de primera necessitat, i els de segona, també, han pujat de preu?
Per què han incorporat la cirurgia estètica i els viatges d'avió en la cistella de l'IPC, viciant així qualsevol increment real dels preus dels productes necessaris?
Per què quan demano un tallat amb la llet natural consideren que ja n'hi ha prou amb portar-me'l amb la llet rebullida però un pèl més freda perquè no me la tornen a escalfar?
Per què quan demano un cafè em pregunten si el vull sol, si és evident que és un cafè, que si no l'hauria demanat amb gel, amb llet o tallat?
Per què Endesa m'envia una carta dient-me que, per llei, està obligada a donar-me alternatives de proveïdores d'electricitat i m'adjunta una factura de 9 euros, quan habitualment me les envia de més de 70 euros?
Per què les eleccions europees passaran sense pena ni glòria, quan resulta que és a Europa on es decideixen algunes de les coses més importants de la nostra existència, com el preu d'internet i la telefonia mòbil?
Per què segueixo fumant, tot i saber que m'estic fent malbé la salut i el meu pare va morir d'un càncer de pulmó per fumar?
Per què quan dius que és evident que quan fas el sopar el fas per tothom de casa et miren amb cara de "tu ets ximple, també se'l pot fer ell"?
Per què es miren el meu company amb cara de "ets un pringat!" quan ell diu que quan plega la roba plega la de tothom (és a dir, la dels dos)?
Per què els de Cillit Bang pretenen vendre'm un producte de neteja meravellós que treu la merda incrustada de quatre mesos i se suposa que hauria d'estar més que contenta, quan a casa meva i a la de tothom normal, es fa la neteja diàriament o bé, a tot estirar, un cop a la setmana?
Per què els Kellog's no caduquen fins al cap d'un any però s'estoven de seguida?
Per què les marques et diuen que no consumeixis productes de marca blanca però alhora moltes d'elles produeixen per a marques blanques?
Per què el Tour de França ha de passar per davant de casa meva DUES vegades i no em puc ni queixar?
Per què haig d'acceptar que em diguin que haig de fer les paus amb l'emprovador reduint la meva cintura i les meves cames, en lloc de fer-la comprant-me una talla més de roba?
Per què les talles, malgrat l'estudi que la Salgado va pagar a vés a saber qui per a unificar-les, segueixen sent dispars i una talla 42 a Mango equival a una talla 32 a H&M?
Per què no em puc fer gran i haig de ser sempre jove, sense arrugues, sense canes, sense ulleres sota els ulls?
Per què quan estic malalta, en lloc de ser intel·ligent i quedar-me al llit, em xuto de Frenadols i me'n vaig a la feina, per encomanar a tothom, ser poc productiva i allargar innecessàriament el refredat?
Per què no hi ha ni un mitjà de comunicació que sigui llegible, escoltable o mirable, sense avorrir-te, tenir basques o agafar un rebot espectacular?
Per què em plantejo totes aquestes estupideses mentre em dutxo a les 7 del matí i les escric en un bloc un diumenge al matí?
Per què m'agrada tant aquesta cançó?


7 comentaris:

Mireia ha dit...

Perquè..... No tinc respostes, però les preguntes són bones i m'ha fet somriure en un diumenge vespre pre-laboral.

kweilan ha dit...

Ostres...jo m'he preocupat perquè no sé cap resposta!!!

Àlex ha dit...

Ei, noies, que no era cap examen! I després m'he adonat que me n'he deixat un munt de molt més difícils! :-))

lluki ha dit...

Si et preguntes coses quan ja saps la resposta és que t'agraden les preguntes, però no les respostes... a mi m'agrada la gent que sempre pregunta, perquè és la que fa pensar! la que respon, normalment, no s'ha preguntat mai el perquè de les coses...

Josep ha dit...

De veres vols una resposta?

Àlex ha dit...

Lluki, gràcies! Qualsevol altra paraula, està de sobres!

Josep, sí que voldria respostes, sí. Però em sembla que em posarien de molt mal humor... I per tant, llenço les preguntes a l'aire, a veure si així només em trec un pes de sobre...

Àlex ha dit...

Per cert, ja torno a tenir Colacao... M'ha costat tres mesos, però ho he aconseguit! Ja puc menjar Kellog's amb colacao a la matinada, quan m'assalta la gana!